Továbbra is veszélyben a Győr-Veszprém vonal?
2009.11.09
A Bakonyvasút Szövetség és a Magyar Közlekedési Klub vezetői úgy vélik, a részleges korlátozással a szakminisztérium nem tett le arról, hogy a Győr és Veszprém közötti, országos törzsvonalból az egyéb vasúti pályák közé visszaminősíteni szándékozott vonalat megszüntesse.

Ha a két megyeszékhely közötti vasúti közlekedés csorbul, az utaslétszám-csökkenést von majd maga után, amelyre hivatkozva további járatok megszüntetését kezdeményezheti a kormány.

Mint ismeretes a közlekedési tárca döntése értelmében nem szűnik meg teljesen a személyforgalom a Zirc-Veszprém vasútvonalon, de a menetrend decemberi változásával csak péntektől vasárnapig közlekednek majd vonatok.

Éves szinten 170 ezer ember utazik a Győr és Veszprém közötti vasútvonalon. A 70 kilométeres szakaszból a magashegyi részt, a Zirc és Veszprém közötti 20 kilométert választaná le úgy a közlekedési tárca, hogy csupán péntektől vasárnapig lenne itt személyszállítás.

Feld István Márton elnökségi tag, Magyar Közlekedési Klub:
"Itt szakmai vizsgálat nem volt, ez a márpedig vonalakat be kell zárni gondolkodás. Valamiért a közlekedési minisztérium más területen kudarcot vallott, és most itt akarja megmutatni, hogy ő mégiscsak valami reformot követ el. Ennek a magyar vasút issza meg a levét végső soron."

A Bakonyvasút Szövetség nem tett le arról, hogy legalább a munkába járók, és a diákok számára a minimális szolgáltatás megmaradjon.

Bödecs Barnabás elnök, Bakonyvasút Szövetség:
"Úgy vágták le a menetrendet, hogy a vonatok menetidejébe beleférne, hogy felmenjenek Veszprémbe. Amennyiben sikerül a szolgáltatóval megállapodni, akkor ebben az átmeneti időben szeretnénk legalább néhány, igazság szerint két vonatpár esetében megrendelni, hogy hét közben is járjon."

A bakonyi vasút által érintett települések tartanak a pályaszakasz teljes megszüntetésétől, mert másutt is voltak kedvezőtlen tapasztalatok.

Németh Csaba polgármester, Veszprémvarsány:
"Ígértek ugyan buszközlekedést, de az csak pár hónapig működött, és utána azt is megszüntették. Gyakorlatilag se busz, se vonat nem lett a Pápa-Tatabánya vonalon. Ezért nagyon fontos, hogy ez a Győr-Veszprém vonal mindenképpen megmaradjon."

A civil szervezetek szerint a döntéshozóknak nem megszüntetni kellene a vasútvonalakat, sokkal inkább azon kellene gondolkodni, hogyan lehet az egyre rosszabb minőségű vidéki fő- és mellékutakat tehermentesíteni, valamint a megyeszékhelyek elővárosi vasúti közlekedését még kihasználtabbá tenni.

(Forrás: www indexveszprem hu)
További hírek
2016.08.08
Aktuális programok
Egynapos programok
Többnapos programok

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player